historien

sådan är den…kafkavärlden

rädd för svenskar

radd evilflag80%  del1

bildbakgrund; klicka bild eller direkt
http://www.konkursverket.se/en-skrek-och-en-ljog/

är citatet nedan enbart Lena Holfves hittepå är inte heller
artikeln för övrigt värd att titta på.

”Jag är rädd för svenskar för de är så elaka”

Men jag tror Lena varken ljuger eller ”författarhittatpå” den
här gången, trots att hennes faktarutor gungar ibland..;)

För mig räcker att en enda människa har sagt så, för att
meningen ska vara värd att tänkas på. Även om man själv
inte ser sig höra till ”de elaka”.

Klart är i alla fall att Lena Holfve pekar på något viktigt
i artikeln ovan. Och då inte bara på människor som är
rädda för ”elaka svenskar”.

Sanningen är att elaka svenskar finns i verkligheten.
Det kan jag själv, för att låna av Lena, ”bevisa både hit
och dit” eftersom jag under mitt eget liv mött ett flertal
sådana verkligt elaka stycken. I verkligheten.

Även citatet nedan tror jag är uppriktigt (från aug 2011)
http://www.lenaholfve.se/start

”Jag läste rätt ofta om mig själv att jag är duktig på att
förklara extremt svåra saker på ett begripligt sätt.  Jag
tror att det är sant…
Redan på min tid föreföll det som
om författarens viktigaste uppgift var att bli kändis.
Jag har aldrig förstått det för i mina ögon ska en
författare tala för dem som själva har tunghäfta
och skriva för de ordblinda”

——–

skärmdump obeskuren/original
https://dokubank8.files.wordpress.com/2014/11/lenah-20141119-skd.jpg

Written by susaeg

19 november, 2014 den 13:35

Publicerat i Uncategorized