historien

sådan är den…kafkavärlden

crazymaking

crazymake80%-3sek

”Det känns bra att jag har
klätt dina känslor i ord

och för mig är det en av författarens viktigaste uppgifter att ge de ordlösa ord. Därmed inte sagt att du är ordlös i allmänhet men inför
det du upplever dig ha varit utsatt för var du det.

Jag har sedan år 2009 fått många e-brev ifrån misshandlade svenskar och jag kan efter bara några rader se att de talar sanning för jag känner igen det.
De har i allmänhet varit utsatta för medberoende människor, som är beroende av kaos, som aldrig kan slutföra ett projekt, som inte kan skilja på rätt och fel…som kört crazymaking.

Om du får in en vansinnigt stökig familj i ditt hyreshus har du två val;
bråka med dem och värden, eller konstatera att du måste flytta på dig.
Och som jag ser det bråkar du med knarkarfamiljen och värden.

de vill alltid kränka och håna

Skälet till att du och kanske en miljon till vill bråka med dem och värden beror på att de har kränkt dig.
Det är så med den gruppen; de tar sig fram genom att kränka andra, och i Sverige kommer de undan med det för det är vardagsmat.
Ingen reagerar längre, det har blivit normalt.

du vet att de ljuger

Och jag vet att de kan ljuga hur lätt som helst i domstolar…använder alltid lögner för att manipulera sin omgivning vilket blottar det förakt de har för andra människor, och beror på att de är sinnes-sjuka.

sjuka i sinnet

Och då menar inte jag det svenska ordet ”sinnessjuka” som mentalsjuk/psykpatient.
Jag har jobbat på Långbro mentalsjukhus med mycket hyggliga men svårt psyksjuka människor och det är inte den gruppen jag menar utan de medberoende, och de aktiva alk-drogmissbrukarna. Några av dem har dubbel- eller trippeldiagnoser och flertalet idag är blandmissbrukare men jag avser dem som går in i;

hån, harm, hat och hämnd

Du vill bevisa hit och dit, och det lär inte gå om de håller ihop.
Och där skiljer vi oss, du och jag, för medan du jobbar på din hjärtinfarkt simmar jag i poolen.
Det som verkligen skiljer oss åt är att min utbildning säger mig att Sverige är totalt kört, och det kommer att bli mycket, mycket värre.

som jag ser det måste du lägga ner,
förklara dig maktlös inför ett dårhus

Eller stanna där och göra som alla andra nämligen stänga in dig, aldrig gå ut eller lämna landet och leva med friska människor som grannar. Hela Sverige är förgiftat.

du har varit utsatt för crazymaking.
Målet är att du ska gå in i psykos och
sen hänga dig”


källartikel/bildbakgrund
http://www.konkursverket.se/en-lasare-har-myndighetsproblem/

,

Written by susaeg

8 september, 2014 den 11:51

Publicerat i Uncategorized